wtorek, 11 kwietnia 2017

Poradnik czy Nieporadnik?

Ostatnio dość często wydawane są książki, które mają na celu nas podbudować. Pojawiają się artykuły przypominające nam o tym, że powinniśmy spełniać swe marzenia, a radiowe programy zamieniają się w naszych doradców życiowych. I o ile z początku wydają się nam one bardzo pomocne, z czasem zaczyna nasuwać nam się pytanie: ,,Czy my naprawdę nie wiedzieliśmy o tym wszystkim wcześniej?”.

Czytając pierwszą książkę o tym, jak ważne są marzenia i dążenie do celu, pomyślałam: ,,Ta książka jest o mnie”. Sięgnęłam więc po drugą i odniosłam takie samo wrażenie. Im więcej czytałam, tym dłuższe części tekstów pomijałam, wałkując wciąż te same zwroty, sentencje czy cytaty. W końcu doszłam do wniosku, że poradniki są naprawdę dobrym pomysłem, ale jest ich tak dużo i o tak podobnej tematyce, że odbiorca, po dłuższym czasie, zaczyna się po prostu nudzić.
Zdarza się i tak, że ktoś przeczyta poradnik, dajmy na to o zdrowej żywności czy ćwiczeniach pozytywnie wpływających na naszą duszę i ciało. Jest nim zaciekawiony, wciąga się w temat i chce poszerzyć swą wiedzę. Postanawia więc przeczytać inny artykuł. I co się dzieje? Nagle się okazuje, że nasz drugi doradca preferuje inną dietę, a ćwiczenia, które poleca zupełnie odbiegają od poznanych nam wcześniej.
Całe zamieszanie wokół różnych teorii nakręca dodatkowo internet,
w którym każdy może pisać dokładnie tak, jak chce i o czym chce, choć czasem nie ma nawet zielonego pojęcia czego dany temat dotyczy. W ten sposób powstaje jeden wielki chaos i zamieszanie. Tyle, ilu ludzi na świecie, tyle też mamy wierzeń i przekonań, a każde kolejne popiera swą tezę poprzednim.
W tym wszystkim problem jest jeszcze w nas samych. Nasz organizm naprawdę jest w stanie wskazać nam rzeczy właściwe i bez wątpienia będzie najlepszym przewodnikiem jakiego moglibyśmy wybrać.
Motywatory, poradniki czy przemyślenia innych pełnią ważną funkcję
w naszym świecie i często są w stanie nas na coś sensownego naprowadzić, ale tak naprawdę, czy nie wiedzieliśmy o tym wszystkim czego nam potrzeba już wcześniej?


Denaja

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz